Monday 11 April 2011

FAM angan-angan mat jenin.

Gua rasa Mat Jenin punya angan-angan lagi bagus dari F.A.M ni. Mat Jenin punya angan-angan untuk diri sendiri tetapi F.A.M ni angan-angan dia untuk Bolasepak Negara. Cuba renungkan, berapa ramai pemain bolasepak yang ada di Malaysia ini. Kemana hala tuju mereka untuk meningkatkan lagi permainan. Jawapannya pisang!!!

Gua anggap F.A.M ni nyanyuk, persatuan yang lebih banyak cakap tapi takde hasil apa pun. Pemain yang F.A.M gilap takde la ramai sangat pun, ramai lagi yang berbakat disingkirkan disebabkan oleh pilih kasih pegawai-pegawai F.A.M peringkat bawahan. Masing-masing nak menaikan nama anak saudara, anak sahabat, sepupu dan yang ada bau bacang dengan mereka aje, ini bukan cakap kosong tetapi kenyataan.

Kalau hanya ada beberapa trofi sahaja nak dibanggakan lebih baik tak payah, Janganlah mendabik dada dengan mengatakan program yang dianjurkan selama ini telah membuahkan hasil. Poorraahhhh... sepatutnya Malaysia mampu pergi lebih jauh lagi dalam bolasepak.

Apa yang gua nampak sekarang ini F.A.M sibuk mencari dana, pantang ada sahaja peluang bagi menambah kantung mereka akan sapu. Ini termasuklah penjualan tiket, tak kiralah perlawanan Antarabangsa atau pun Final-final piala yang ada di Negara kita ini. Kemana dana tersebut disalurkan?

Apa jadahnya menghantar skuad Harimau Muda ke Slovakia pada tahun lepas jikalau mereka itu hanya dijadikan kambing hitam oleh pihak di F.A.M sahaja. Apa keputusan diperolehi disana dan apa kemajuan yang dicapai disana.. rata-rata taraf permainan mereka masih sama lagi dengan pemain yang ada di Malaysia ini.

Kini pencinta bolasepak Malaysia telah bersuara, kita boleh lihat di laman sosial Facebook sekarang wujudnya pages dari anak-anak muda yang mahukan perubahan dalam soal pengurusan bolasepak di Negara kita ini. Kalau nak tahu pages apa, lu cari le sendiri, jangan tahu nak bersuap aje.. kena la usaha.. kalau lu rasa nak bersuap aje.. lu duduk la sama orang-orang yang ada dalam F.A.M.

No comments:

Post a Comment

Klik..